Wycieczka do Sanoka

Dzień 11 kwietnia 2016 roku rozpoczął się dla uczestników i pracowników WTZ w Dominikowicach wyjątkowo wcześnie, ponieważ już o godzinie 6.00 spotkali się na dawnym Dworcu PKP w Gorlicach przy ulicy Bardiowskiej, po to, aby po sprawdzeniu obecności wyruszyć na wycieczkę do Sanoka. Celem wyjazdu był udział w Rewii na lodzie pt. „Królowa śniegu”. Zainteresowanie tym nietypowym widowiskiem było duże, toteż w Hali „Arena” w Sanoku zgromadziły się tłumy, ale przy pomocy służb ochrony wszyscy bezpiecznie zajęli przypisane im miejsca. Widowisko było bardzo imponujące: wspaniała muzyka, efektowne stroje, niezwykłe umiejętności łyżwiarskie i piękna chwytająca za serce historia. To co widzieliśmy jest dowodem na to, że przy niewielkiej ilości słów można wywołać niebywałe emocje.

Ale to nie koniec atrakcji. Będąc w Sanoku nie powinno się ominąć największego w Polsce skansenu – Muzeum Budownictwa Ludowego. My nie popełniliśmy tego błędu i wraz z przewodnikiem udaliśmy się na zwiedzanie. „Podróż w przeszłość” rozpoczęliśmy od poznania Rynku Galicyjskiego. Następnie odwiedziliśmy gospodarstwa Łemków, Dolinian, Pogórzan wschodnich i zachodnich oraz Bojków.
Pobyt na terenie skansenu to duża dawka historii i zastrzyk świeżego powietrza. Mimo wysiłku fizycznego wszyscy byliśmy zadowoleni. Z przyjemnością udaliśmy się do Domu Turysty na obiad z deserem.